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lunedì 13 maggio 2013




Maserati: ecco come dovrebbe essere l’erede della MC12
DOPO “LAFERRARI” ANCHE “LAMASERATI”

 (sotto la struttura in fibra di carbonio da cui nascerà)




Come accadde con la Ferrari Enzo e la Maserati MC12, versione quasi identica della casa del Tridente, allo stesso modo si sta ripetendo con  LaFerrari, la quale dovrebbe avere una "gemella" Modenese che potrebbe per l'appunto chiamarsi "LaMaserati".
Secondo "Autocar", infatti, ed in ultima analisi dalle dichiarazioni di Harald Wester,  l’erede sarebbe già in fase di sviluppo. 

Il 2015, dovrebbe essere l’anno della commercializzazione in serie limitatissima. Maserati utilizzerà il modello LaFerrari come base per costruire la propria vettura. In termini di motorizzazione non è ancora chiaro quale sarà, Maserati sembra avere due opzioni. 
In primo luogo l'alimentazione derivata dal LaFerrari  in versione specifica per tridente ma senza tecnologia ibrida ottenendo un guadagno di peso di almeno 120 kg, quindi con una vettura di appena 1000 kg, in modo che, però si abbia una  potenza di almeno 800 cv compensando l'assenza dell'unità elettrica. L'altra opzione è un nuovo hitech-engine  turbo: il V8 3.8 biturbo della Quattroporte sviluppato dalla Ferrari stessa, che riceverebbe due turbo extra che potrebbero essere montati portando il totale a quattro, una quadriturbo in stile Bugatti e con raffinatezza Mclaren..
 LaMaserati sarà quindi  più leggera per l'assenza delle batterie supplementari del sistema ibrido. . 



MEGLIO COSI’






OPPURE..







Infine l'inedita LaMaserati cosi potrebbe essere denominata, sarà realizzata in 50 unità e sarà più leggera di LaFerrari e McLaren, avrà un costo di oltre 1milione di euro.
Qui sotto, in evidenza la chiara derivazione Ferrari ed il V8 della Quattroporte, in fututo potrebbe essere utilizzata per l'atteso ritorno a LeMans nel 2015-2016.






Dall'estero:

Maserati plots new supercar based on LaFerrari (2015)
Spy shots


CAR’s sources report Maserati is planning to launch a successor to the 2004 MC12 supercar in 2015, based on LaFerrari underpinnings, but without the electro-hybrid Ferrari’s eco-conscience. Like the MC12, the new Maserati supercar could borrow a Ferrari chassis, suspension and electrical systems, but wear a bespoke carbon body and – this time – boast more powerplant differentiation.

What’ll power the new Maserati flagship supercar?

Maserati has two options. Either, it can stick with the 6.3-litre V12 of the LaFerrari, detuned from 789bhp and 516lb ft to develop more low-end torque, which the Ferrari sidesteps by having an electric motor boost it at low revs. Or, Maserati could further embrace the virtues of turbocharging, opting for a quad-turbocharged version of the Quattroporte’s 3.8-litre bi-turbo V8. The Maserati four-door puts out 523bhp and 523lb ft – a Veyron-style four-blower system could easily take those figures closer to the 900bhp levels of the LaFerrari and McLaren P1.

Whatever the eventual powertrain, don’t expect the Maserati ‘LaMaserati’ to outstrip its cousin’s performance, economy or CO2 figures – Ferrari rules the roost. Similarly, the MC12’s Enzo-pinched V12 was detuned from 651bhp to 620bhp, and the top speed was ‘only’ 205mph, rather than the Enzo’s 217mph limit, but the MC12 R marked record at Nurburgring in 233 mph and wins 8 titles Lemans FiaGT.

Tell me more about the new Maserati supercar

Like the LaFerrari, it’ll be a fixed-head coupe only – the old Ferrari Enzo-based MC12 had a targa lift-out roof panel, thanks to Ferrari’s super-stiff carbon tub structure. The all-carbon Maser will likely be lighter than the 1255kg LaFerrari thanks to the lack of hybrid batteries, and will boast a pared-back two-seater cabin. The body panels will be bespoke, and focus more on low-drag than high-downforce. Would you like to see something akin to the 2006 Birdcage concept car? (pictured, right). Tell us your opinion in the comments below.

So, how much will ‘LaMaserati’ cost?

Chequebooks at the ready: like the LaFerrari, the price-tag will sail past €1m plus taxes. How can Maserati justify their slower car costing as much? Simple: with extra exclusivity. Just 50 examples of the Maserati will be made, compared to 499 LaFerraris (all of which are already sold). This follows the template set by the MC12: 50 were made, costing €600,000 each.






Autore

© 2013 Alberto R. Caramazza








fonti:










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